Етикетки виконують одночасно декілька функцій – головними з них є засіб ідентифікації товару, рекламну функцію, а також як носій інформації про товар. Яскрава барвиста, брендована з логотипом, оригінальна етикетка надає товару індивідуальності, привертає увагу покупця, збільшує обсяги продажу. Етикетка є одним з головних засобів ефективного просування продукту.

Особливе значення має інформація, яку містить етикетка та якість маркування продукції. Етикетка складається з двох видів інформації – постійної і змінної. Постійна інформація відноситься до групи товарів або продуктів – дані про виробника, штрих-код, назву виробу. А відомість про вагу продукту, дата виготовлення, термін придатності, вже змінна інформація.

Розглянемо склад самоклеючої етикетки

Складається вона з чотирьох шарів:

  1. Поверхневий матеріал.
  2. Адгезив (склеювальний шар). Його вибирають по області застосування етикетки.
  3. Розділовий шар, використовується тільки в процесі друку етикетки.
  4. Підкладка. Спеціальний папір, на яку розміщують етикетки.

Зробити правильний вибір етикетки часто дуже складно. Як не заплутатися в різноманітті матеріалів, кольорів і розмірів? Зупинимося на основних параметрах етикеток.

Виробники етикеток класифікують самоклеючу етикетку так:

  • за типом друку;
  • за матеріалом;
  • по клейовій основі;
  • за колірним рішенням;
  • від режиму роботи датчика етикеток

За типом друку розрізняють термо- і термотрансферні етикетки

Термоетикетки виробляють з термопапіру. Вони відрізняються відносно низькою ціною, простотою у виготовленні. Але вони не стійкі до механічних пошкоджень (стирання), сонячним променям, ламп накалювання і вологості. Але в більшості випадків вони відмінно справляються з роллю етикетки-цінника або етикетки для вагового товару термін «життя» якої невеликий. Визначити термоетикетку можна якщо провести по папері нігтем, на етикетці залишиться темна смуга, як від простого олівця.

Існують наступні термоматеріали:

  • Без захисного шару (Еко).
  • З одностороннім захисним покриттям (ТОР / SEMI).
  • З двостороннім захисним покриттям (TOP).

Зображення на термоетикетці наноситься термічним способом. Відповідно для друку інформації на такій етикетці необхідний термопринтер.

Якщо говорити про паперові термотрансферні етикетки, то їх роблять матовими і напівглянцевими. Від термоетикеток вони відрізняються більшою міцністю, стійкістю до зовнішніх впливів. Для друку на таких етикетках необхідно термотрансферний принтер і спеціальну фарбувальну стрічку (ріббон). На Україні популярністю користуються напівглянцеві термотрансферні етикетки. Вони недорогі у виробництві та привабливі на вигляд. Вони чудово зарекомендували себе для маркування товарів у таких областях як рітейл і логістика. При цьому у матових термотрансферних етикеток є свої явні переваги. Вони менш вимогливі до фарбувальної стрічки, і більш стійки до механічних впливів.

За матеріалом розрізняють три види етикеток:

  • Паперові етикетки;
  • Синтетичні етикетки;
  • Етикетки зі спеціальних матеріалів.

Паперові самоклеючі етикетки

Паперові етикетки користуються найбільшою популярністю. Вони несуть необхідну інформацію, при цьому мають низьку собівартість. Сфера застосування таких етикеток дуже широка, будь то квітковий магазин або магазин з будівельними матеріалами. Саме їх застосовують для маркування фасованих в пакети і лотки овочів, охолодженого м’яса і сиру.

Етикетки з синтетичних матеріалів

Синтетичні етикетки виробляють з поліпропілену, поліестеру і поліетилену. Вони стійкі до стирання, відмінно витримують низькі температури і вологість. Такі етикетки просто незамінні для маркування свіжозамороженої продукції або великогабаритних будівельних матеріалів (труби, дошки). Синтетичними етикетками маркують лакофарбову продукцію і продукти нафтохімії.

Самоклеючі етикетки із спеціальних матеріалів

Існують і етикетки особливого призначення. Їх розробляють зі спеціальних синтетичних матеріалів, враховуючи особливості подальшого застосування. Такими етикетками маркують шини, наносять їх для додаткового захисту товарів від незапланованого розриву упаковок.

Самоклеючі етикетки контролю відкриття

Такі етикетки застосовують для фіксації порушень гарантії або нелегального відкриття. Розрізняють етикетки-пломби та етикетки контролю відкриття. Якщо ви спробуєте зняти її з промаркованої поверхні, вона зруйнується. Двічі наклеїти етикетку контролю відкриття не вийде. Інформація збережеться, але залишаться явні сліди відкриття.

Два варіанти колірного рішення етикетки. Однокольорові і повнокольорові етикетки

Якщо бюджет виділений на маркування продукції невеликий, можна зупинитись на одноколірному друку. Ви зможете нанести на етикетку текстову інформацію (назва компанії-виробника, найменування продукту, його склад, вага та інше). Нанесете логотип компанії, знак якості, штрих-код і т.д. Якщо для одноколірної термотрансферної етикетки використати кольорову фарбуючу стрічку то можна добитись більш цікавих результатів.

Більшої привабливості та взнавання товару додасть етикетка з повнокольоровим друком. Виготовити таку етикетку можна тільки в друкарні. При цьому, готова етикетка буде містити тільки постійну інформацію, наприклад, логотип компанії і красивий дизайн етикетки. Термотрансферний принтер використовують, якщо планується нанесення змінних даних (назва товару, вага, ціна). Періодично для маркування використовують і повнокольорові і одноколірні етикетки.

Відмінності етикеток по клейовий основі

Застосовуються етикетки зі стандартним клеєм, зі знімний клеєм і з посиленим клеєм. Етикетки на клейовій основі широко застосовуються для маркування продуктів з рівною, чистою і нежирної поверхнею. Якщо ж за умовами маркування необхідно забезпечити хороше зчеплення етикетки з шорсткою і запиленою поверхнею, або етикетку будуть піддавати активному впливу зовнішніх факторів, скористайтеся етикетками з посиленим клеєм. Етикетки зі знімним клеєм ефективно застосовувати для маркування виробів з пластику та кераміки.

Залежно від режиму роботи датчика етикеток можна виділити дві групи етикеток: чорної мітки і з пропусками

При друку етикеток, необхідно дотримуватися границі нанесення інформації. Щоб кількість бракованих етикеток звести до мінімуму, застосовується датчик етикеток. Він визначає границі між етикетками.

На підкладці етикеток чорної мітки є спеціальна смуга чорного кольору. Через датчик етикеток в принтер надходить інформація про те, що поле однієї етикетки закінчилося, і можна приступати до друку наступної етикетки.

У етикетках з пропусками технологія друку трохи інша. Існує незначна відстань між етикетками, яку принтер сприймає як границю. Етикетки розташовані на відстані від 2 до 3 мм.

Для того, щоб етикетка принесла максимальну користь від її використання потрібно зважити багато факторів, пов’язаних не тільки з вибором типу самої етикетки, сфери її використання а і вибором обладнання яким буде наноситись інформація на етикетку. Тому для ефективного вибору краще скористатися консультацією фахівця.

Схожі новини

Реєстрація податкових накладних

Увага! Реєстрація податкових за першу половину вересня не пізніше 30.09.2024 р.

Нові форми податкових документів містять численні зміни: нові реквізити, а також нові вимоги щодо заповнення вже наявних реквізитів.
Підвищення цін на програмні продукти BAS

Підвищення цін на програмні продукти BAS з 1.10.2024

Починаючи з 01.10.2024, будуть збільшені ціни на програмні продукти лінійки BAS до 50 %, в залежності від конфігурації. Це рішення було прийнято для того, щоб забезпечити стабільність якості продукції та послуг.
Індустрія торгівлі

Виставка "Індустрія торгівлі"

Дата: 2-4 квітня 2024 року Місце: ВЦ "АККО Інтернешнл" (Київ, просп. Берестейський, 40-Б)